Lado Bizovičar o spletnih dogodkih

Vsestranski Lado Bizovičar je v času popolne prepovedi javnih dogodkov poskrbel, da smo se lahko zabavali ob predstavi Optimisti. Obenem je zagnal platformo z istim imenom, na kateri smo lahko spremljali še kar nekaj drugih predstav in dogodkov. Zato smo ga povprašali, kakšno prihodnost imajo koncerti ali predstave po spletu.

Ali lahko take predstave na daljavo nadomestijo »normalno« gledališče? 

Nikakor ne. Gledališče bo vedno izkušnja v prostoru in času. Lahko pa ga dopolni. Morda mu celo lahko rečemo novo gledališče, ki išče neke nove načine vezi med igralci in občinstvom. Pa saj nove vezi med ljudmi že obstajajo, hočemo ali nočemo … Internet. In ravno zaradi te novosti je raziskovanje takšnega dogodka, predstave še toliko bolj zanimivo in vznemirljivo. Optimisti npr. eksperimentiramo s tem, da gledalci vplivajo na potek – kar ni nič novega, je pa novo za nas.

Bistvo koncertov in teatra je bila vedno energija v živo, ki so jo gledalci lahko tudi začutili. Kako je s tem zdaj?

Pri koncertih je ta obredni del še bolj prisoten. Ritem naredi svoje. A ko vidiš, kako komentarji, predlogi in odgovori gledalcev drvijo po posebnem zaslonu, je to nekako podobno odzivu občinstva. Vem pa, da je drugače za gledalce, ki jih ne ponesejo skupinski smeh, skupinski vzdih strahu, skupinska čustva kot v klasičnem gledališču. Pravilo ostaja: glejte v družbi. Iz istega gospodinjstva, za začetek.

Kakšno je zanimanje za spletne dogodke na splošno?

Sam sem spremljal številne izjemno obiskane dogodke. S tisoč ljudmi. Tudi domačih, npr. Magnificov koncert ali predstavo MGL-ja Jazz na Tretjem odru. No, tudi Optimiste je ob premieri gledalo več kot 5700 gospodinjstev, kar je, kot bi dejal Goran Hrvaćanin, za cele Jesenice ljudi. In spletno gledališče in koncerti bodo ostali. Kot dopolnilo ali kot preprosto drugačen način uživanja v kulturi in zabavi.