Bakterija, ki povzroča povečano telesno težo

Naravno z Bilko

90 % črevesne populacije predstavljata bakteriji Firmicutes in Bacteroidetes. Razmerje med tema dvema bakterijama določa ravni vnetja in je v očitni povezavi z zdravstvenimi težavami, kot so debelost, sladkorna bolezen, koronarna arterijska bolezen in vnetja nasploh.

Večji odstotek bakterij Firmicutes v primerjavi z Bacteriodetes je močno povezan z vnetji in debelostjo.

Čeprav si je težko predstavljati, da je debelost vnetna bolezen – podobno, kot si je težko zamisliti, da sta demenca in depresija vnetni bolezni –, je natanko tako. Debelost je povezana s proizvodnjo vnetnih kemikalij ali citokinov. Te molekule večinoma prihajajo iz maščobnega tkiva, to pa deluje kot organ, ki izčrpava hormone.

Firmicutes so izjemno dobro prilagojene za pridobivanje kalorij iz hrane, torej povečajo absorpcijo kalorij. Če telo absorbira več kalorij iz zaužitih obrokov, medtem ko potujejo skozi gastrointestinalni trakt, obstaja večja verjetnost, da se zredimo.

V nasprotju s Firmicutes pa so bakterije Bacteroidetes specializirane za razgradnjo velikih rastlinskih škrobov in vlaken v manjše molekule maščobnih kislin, ki jih telo lahko uporabi za energijo. Znanstveniki, ki proučujejo to razmerje, so mnenja, da je prav razmerje F/B, torej med tema dvema vrstama bakterij, postal »biomarker« za debelost.

Harvardska študija je ugotovila, da v črevesju zahodnjakov predvsem zaradi procesirane in hitro pripravljene hrane prevladujejo bakterije Firmicutes.

Če v črevesju prevladujejo bakterije Firmicutes, ima to lahko dramatične posledice, saj raziskave kažejo, da Firmicutes pomagajo uravnavati človeške presnovne gene. To pomeni, da bakterije Firmicutes, ki jih je v črevesju pretežkih ljudi v presežku, v resnici nadzirajo gene, ki neugodno vplivajo na metabolizem. Lahko rečemo, da ugrabijo naš DNK in ustvarijo scenarij, v katerem naše telo misli, da mora kalorije obdržati.

V začetku leta 2015 je American Journal of Clinical Nutrition objavil raziskavo, ki prikazuje, da višje ravni bakterije Firmicutes spremenijo izražanje naših genov, kar utira pot k debelosti in sladkorni bolezni ter drugim vnetnim procesom v telesu. Vendar študija tudi razkriva, da to lahko spremenimo že samo z večjim vnosom prehranskih vlaknin, predvsem rastlinskih, in s tem izboljšamo razmerje med tema dvema bakterijama.

Maščobne celice počno še kaj več, kot zgolj shranjujejo dodatne kalorije, saj so precej bolj vpletene v človeško fiziologijo, kot si lahko mislimo. Če imate več maščobe, kot je potrebujete – zlasti okoli visceralnih organov, kot so jetra, srce, ledvice, trebušna slinavka in črevesje –, bo vaš metabolizem trpel in ne bo deloval optimalno.

Bilka Baloh je avtorica knjige Post, seme zdravja, ki govori o terapevtskem postenju. Sodeluje z uradno medicino, v katero vpleta doktrino ajurvede. S klienti rešuje tudi zapletene primere, kot je čiščenje telesa po kemoterapiji in drugem zdravljenju, v katero so vpletene večje količine najrazličnejših zdravil, zniževanje telesne teže in drugo. Bilko in njeno delo lahko spremljate tudi na postsemezdravja.si.