Zdrav duh lahko biva le v zdravem telesu!

Ohrani ravnovesje s TKM

Tradicionalna kitajska medicina, ki dokazano spada med najuspešnejše preventivne pristope, človeka obravnava celostno. Holizem ali holistični pristop je pristop, pri katerem posameznika obravnavajo kot celoto. To pomeni, da z diagnostiko upoštevamo vse vidike človekovega delovanja, od prehranjevanja, spanja, intimnega/spolnega življenja do poklica, ki ga opravlja, itd. TKM se dotakne tudi posameznikovega razpoloženja in čustvovanja, kako na primer posameznik prenaša stresne okoliščine, kako se odziva, katere občutke doživlja (jezo, nemoč, strah …). Kajti za ohranjanje ravnovesja je potrebna harmonija na fizičnem, čustvenem in mentalnem področju. Vsako, tudi najmanjše odstopanje namreč ruši ravnovesje znotraj igre petih elementov in organov, ki pa se pri nekaterih lahko pokažejo šele po nekaj časa.

Tradicionalna kitajska medicina na diagnostičnem pregledu opazuje, sprašuje, tipa človeka (pulz diagnostika) in mu tako poda jasno oceno njegovega notranjega dogajanja. Zdravnik TKM želi posameznika tudi naučiti opazovanja samega sebe in ga naučiti metod za samozdravljenje. V starih časih so bili zato zdravniki TKM plačani le takrat, ko so bili njegovi bolniki zdravi, saj je to pomenilo, da jih je s svojim znanjem in izkušnjami »zdravil« s preventivo. In preventiva je vsekakor boljša kot kurativa!

Kako ohranjati notranje ravnovesje?

Pri ohranjanju zdravja so pomembne stvari, ki jih vsi že zelo dobro poznamo, vendar si ne vzamemo dovolj časa, da bi se jim zares posvetili.

  1. Voda – odplakne tudi stres in jezo
    Čez dan je priporočljivo popiti od 2 do 3 litre vode. Voda naj nikakor ne bo mrzla ali iz hladilnika, temveč mlačna ali topla. Vodo pijte po požirkih in ne prevelike količine naenkrat. S pitjem vode ne lajšate dela le organom, temveč čistite tudi vašo umsko preobremenjenost in nakopičena (negativna) čustva. Z vodo se iz telesa izpira vse, česar telo ne potrebuje, zato si privoščite kozarec vode tudi takrat, ko ste pod stresom, žalostni, nemotivirani, jezni …
  2. Gibanje – hoja do delovnega mesta in nazaj ne šteje!
    Gibanju posvetite vsak dan med 30 in 45 minut. Lahko seveda več, toliko bolje. Kitajska medicina med delovnim tednom priporoča predvsem plavanje, sprehode na zelenih površinah in po gozdu, sprehode ob rekah, jezerih, potokih ter kolesarjenje in lahkotni tek. Pred vadbo naredite tudi raztezne vaje.
    Hoja do službe in nazaj seveda ne šteje. Takrat so možgani obremenjeni, razmišljate o stvareh in strategijah ter načrtujete, čeprav se tega mogoče sploh ne zavedate.
    Vadbo si privoščite po službi ali vsaj 20 minut po večerji oziroma po obroku. In vedno se preoblecite v udobna oblačila. Telo se težko sprosti in duh se težko odmakne od razmišljanja od vsakdanjih stvari, če so hlače pretesne in nova majica preveč oprijeta.
  3. Prehrana – igrajte se z barvami in okusi
    Organi potrebujejo pestro prehrano, zato tradicionalna kitajska medicina živila deli po barvi in okusu. Jetrom in žolčniku ustreza kisel okus in zelena barva; srcu in tankemu črevesu grenak okus in rdeča barva; vranici in želodcu sladek okus in rumena barva; pljučem in debelemu črevesu ustrezata trpek, pekoč okus in bela barva, ledvicam in mehurju pa slan okus in temna, črna barva.
    Ustvarite si krožnik, poln barv in različnih okusov, ali pa si jih razporedite čez dan, saj telo potrebujete zadostno količino vlaknin, vitaminov, mineralov, proteinov za optimalno delovanje.
  4. Meditacija ali sedenje v praznini
    Daoistični modreci pravijo meditaciji tudi sedenje v praznini. Vzemite si deset minut na dan za sprostitev in meditacijo. Misli ne odganjajte stran s silo, sedite udobno, na tleh ali stolu. Gre zgolj zato, da sta teh nekaj minut telo in um v miru, tišini in da se čim bolj uskladita med seboj.
  5. Sonce – vir energije jang
    Prepustite se sončnim žarkom, da vas pobožajo in nahranijo z vitaminom D. Hkrati si s tem skladiščite tudi toplo energijo jang za mrzle zimske dni. Četudi je oblačno in ga ne vidite, je tam. In sončna energija je zelo močna zdravilka.