Kitajska medicina in želodčne težave

Ohrani ravnovesje s TKM

»Vse, kar se pojavlja na fizičnem področju, je vedno povezano s pretokom energije na nevidni ravni«

V nasprotju z zahodno medicino, ki pravi, da ima gastroezofagealna refluksna bolezen (GERB) en sam glavni vzrok, ki ga povzroča, pa ima tradicionalna kitajska medicina (TKM) za to bolezen številne različne diagnoze, znane kot vzorci. Z vidika TKM so žolčnik, trebušna slinavka, jetra in vranica podporni organi želodcu, ki skrbi za našo prebavo. Kadar ti organi delujejo neustrezno oziroma so v disharmoniji, prebavni sistem postane neuravnotežen in se pojavi zgaga. Osnovno načelo TKM je torej obnoviti porušeno ravnovesje ter optimizirati funkcije jeter in želodca.

Pri Svetovni zdravstveni organizaciji in Nacionalnem zavodu za zdravje so zdravljenje s TKM, kot je akupunktura, priznali kot uspešno alternativo za naravno zdravljenje refluksa in številnih drugih prebavnih motenj, vključno z alergijami na hrano, gastritisom, razjedami, razdražljivim črevesjem in kolitisom.

ČUSTVENI STRES – JETRA NAPADAJO ŽELODEC

V TKM je eden izmed pomembnih vzrokov za težave s kislino tudi čustveni stres; ta moti življenjski tok energije či, ki se nenehno pretaka po našem meridijanskem sistemu. Jetra, ki skrbijo za nadzor razprševanja energije po telesu, se v trenutku stresa zakrčijo in energija začne zastajati. V tem primeru refluks povzročijo jetra, ki napadejo želodec (omenjena organa sta namreč po teoriji petih elementov v ciklu nadzora). Stres povzroči stisko v trebuhu in pod rebri, ki se nato prenese do želodca, tako da se želodčna energija in s tem kislina začne dvigovati navzgor namesto spuščati navzdol.
Čustveni stres vodi tudi do povečanja izločanja različnih želodčnih tekočin in krčenja želodčne mišice.

KAKO SI BOMO POMAGALI

  1. Z globokim dihanjem:

Plitvo dihanje ne dovoljuje, da bi vitalna energija pravilno krožila po telesu, saj takšen dih doseže le zgornji del pljuč. Že 5 do 10 minut na dan zavestnega in globokega dihanja ima velik vpliv na zmanjšanje stresa. Dihanje naj bo globoko in počasno, ki seže vse do našega trebuha ali popka, kjer je eden izmed pomembnih središč naše energije či. Pri samem dihanju je v veliko pomoč tudi vizualizacija.

  1. Akupresura treh točk: LI4 ali hegu, LR3 ali tajčong ter PC6 ali nejguan.

Prvi točki sta še posebej pomembni, saj spodbujata razstrupljanje telesa vseh naših čustvenih, mentalnih in bioloških navlak. Zadnja točka pomirja našega duha in našo zavest.

  1. Prehranski ritem: hrano je treba dobro in počasi prežvečiti; med obrokom ne pijemo dodatne tekočine; pozno zvečer se obroku odpovemo; uživamo sezonsko in lokalno hrano; pri vsakem obroku se umirimo in jemo z zavedanjem;
  • živila, ki jih izločimo: ocvrta in mastna hrana; sladkarije; pecivo; preprosti ogljikovi hidrati; alkohol; nikotin; kofein; začinjena hrana; kisli sadni sokovi; paradižnik; citrusi;
  • živila, ki jih uživamo več: zelišča, ki spodbujajo kroženje vitalne energije, kot so kumina, rožmarin, drobnjak, gorčica, bazilika, timijan, meta; zelenjava, kot so zelje, brokoli, kalčki; zelenolistna zelenjava; pusto meso in ribe.

DELITE