Maja Keuc – Amaya v družbi svetovnih zvezd

»Glasbena industrija na Švedskem se v veliki večini vrti okrog pop glasbe in zagotovo so Švedi tisti, ki stojijo za večino brezhibno spoliranih pop uspešnic na svetu. Vse to je super, dokler ne izkusiš ozadja in tega, kako to poteka,« pravi Maja Keuc – Amaya, ki je imela na Švedskem, kjer je živela nekaj let, že kar nekaj opaznih uspehov in prišla v stik z največjimi današnjimi pop zvezdami

Zelo kmalu po prihodu v to državo je prišla v studio k Jörgenu Elofssonu, ki je zaslužen za vrsto uspešnic Britney Spears, Westlife, Celine Dion, Backstreet boys, Kelly Clarkson itd. »Spomnim se, da sem vstopila v njegov studio, on pa je bil z očmi priklenjen na računalniški zaslon. Niti pogledal me ni. Nato mi je rekel: ‘Zdravo, no, zapoj kaj.’ Še vedno me ni pogledal. Začela sem peti Joyful, Joyful in po drugi vrstici verza se je obrnil in me začudeno gledal. Nato mi je rekel, da je zaradi glasu mislil, da v sobi stoji temnopolta oseba. Prosil me je, če lahko zapojem še kaj bolj popularnega, in mi razložil potek dela. Jasno mi je dal vedeti, da pri pesmih ne bom imela nobene besede. Ko sem tako nekaj časa hodila v studio in snemala te pesmi, sem se počutila kot marioneta. Čeprav so mi pesmi ležale, jih sama ne bi poslušala. Ni hujšega kot to, da uspeš z materialom, za katerim ne stojiš, saj se to od tebe potem pričakuje še leta in leta in je zelo težko spremeniti smer,« pravi pevka, ki je zato raje prišla nazaj v domovino, kjer lahko poje pesmi, ki jih izbere sama.

Je pa zanimivo, da so skladbe, ki jih je pela na Švedskem, postale tudi uspešnice. »Ko sem gledala film Evrovizija na Netflixu, sem slišala Demi Lovato peti mojo pesem z mojimi vokalnimi okraski. S prijateljico na Švedskem sva sedeli na kavču, in ko je Demi začela peti, sem jaz začela peti z njo in ni mi bilo jasno, kako lahko poznam komad, če prvič gledam film … Potem se mi je posvetilo! No, vesela sem, da so te pesmi vseeno našle svoj dom,« pravi Amaya.

Keučeva ima resnično izjemne glasovne sposobnosti. Očitno za marsikoga že kar predobre! »Producenti so mi večkrat rekli, da pojem predobro in naj skušam zveneti bolj kot Rihanna, ker je pop produkcija glasbe zelo linearna in ‘spolirana’. Sto in eno mnenje, na koncu pa tako in tako ugotoviš, da nikomur v resnici ni mar zate, ampak v tebi vidijo samo vir zaslužka in bi te pač postavili v okvir, ki bi bil najbolj dobičkonosen. Na koncu si ti paradni konj, ki mora največ delati in je od njega odvisna velika večina poteka dogodkov. Uspeh ni zagotovljen, pot pa je, in če ne ljubiš poti – ne boš ljubil rezultatov,« razmišlja.

Švedska glasbena industrija je prava mašinerija, kar se tiče produkcije glasbe. »Na začetku se mi je zdelo še vse zanimivo in sem samo vsrkavala, ko pa sem podpisala pogodbo z založbo, se mi je po dveh letih zdelo, da sploh ne ustvarjamo glasbe, ampak matematično sestavljamo pesmi, da bi se ujele z nekim zvokom  playlist, ki narekujejo zvokovno podobo žanrov in uspešnost glasbenika. To ima žal malo skupnega s kakovostjo, bolj pa s tem, s kom si podpisan ali koga poznaš, na katerih zabavah si, s kom se pojavljaš … Saj vem, na neki način je bilo zmeraj tako in najbrž zmeraj bo – a to mi je čisto ubilo ljubezen do glasbe. Mislim, da mora vsak človek zase ugotoviti, kdo je in kaj si želi sporočati svetu ter kje se dobro počuti. Včasih si želim samo, da bi hitreje stopila stran od tega, a vsi potrebujemo svoj čas,« pojasnjuje Amaya odločitev, da se je odrekla možnosti za uspeh v svetu in se vrnila domov.

DELITE