POP DESIGN IN JAZ

Za Pop Design sem prvič slišal, ko je bil aktualen njihov album Slava vojvodine Kranjske, na katerem je bilo kar nekaj uspešnic – skratka, ko je k zasedbi prišel Miran Rudan.

Bend, ki ga je ustanovil Tone Košmrlj leta 1985, je imel prej nekaj manjših uspešnic, kot npr. Čas za sladoled ali Pusti soncu v srce (ki je priredba nemškega komada Lass Die Sonne in Dein Hertz). Omenjeni album je bil res velika uspešnica, in to v času, ko so se vinilke prodajale za med. Skladba Na božično noč je tako in tako ponarodela, veliki uspešnici sta bili še skladbi Zate in Zbogom. Rudan je v intervjujih govoril o velikih načrtih, potem pa se je zgodilo presenečenje: na Jugoviziji (jugoslovanskem izboru za Pesem Evrovizije), kjer je Pop Design nastopil s skladbo Hasta La Vista, se je pojavil nov pevec. Šok. Kje je Rudan?

Ta novi pevec – pozneje se je izkazalo, da gre za Vilija Resnika – si nikakor ni obul prevelikih čevljev, saj je Rudana več kot dobro nadomestil. Imel je dober glas in odrski nastop. In Pop Design je deloval naprej. Leta 1995 je bila zagotovo največja slovenska zasedba, ki si je lahko privoščila snemanje albuma v ZDA, prihod na oder s helikopterjem, razprodane največje slovenske dvorane.

Bil sem del te zgodbe, delno kot gledalec in delno kot novinar TV Medvode. Veliki koncert ob deseti obletnici ustanovitve benda? Bil sem tam. Avdicija za novega pevca? Seveda sem bil tam – o tem malo kasneje. Seveda so bili tudi gostje v moji takratni oddaji na TVM. Potem se je šef Košmrlj odločil še za eno menjavo pevca. Po besedah Vilija Resnika je za to, da ni več v bendu, izvedel iz časnikov. Šok je bil še večji kot takrat ob zamenjavi Mirana Rudana. Le da se tokrat Tonetu račun ni izšel. Novi pevec Mik Masnec ni imel karizme in odrske prezence prejšnjih dveh, in čeprav so imeli nekaj prebliskov (hit Zatreskan sem vate kot raketa), večjih uspehov ni bilo. Še več; medtem ko je Vili Resnik peljal uspešno samostojno kariero, katere vrhunec je bil nastop na evrosongu, je bil Pop Design pozabljen.

Za en album se jim je pridružil Mihael Hercog, ampak kakšnega večjega uspeha ni bilo, prodaja nosilcev zvoka pa se je zaradi digitalnih formatov in pretakanja z interneta skoraj popolnoma ustavila. Pop Designa ni bilo nikjer. Pa se je Tone v stiski domislil in ponovno povabil Vilija Resnika. Posneli so skladbo Prihajam domov in se odpravili na turnejo, ki je bila precej uspešna. Po dolgotrajni odsotnosti so si ljudje spet zaželeli poslušati pesmi Pop Designa, malo zaradi nostalgije malo pa … kaj pa vem. Ampak Tone in Vili sta bila kot pes in mačka in tudi to drugo druženje ni trajalo. Poleg tega je potem udarila ven afera »plagiati«, sicer zaradi njihove najbolj priljubljene skladbe Na božično noč, za katero se je izkazalo, da je kopija skladbe The Man of The World avstrijske zasedbe The Window Speaks. Ker pa sem radoveden fant, sem začel kopati še globlje in s pomočjo še nekaterih sodelavcev odkril, da je »božična noč« le vrh ledene gore: skoraj cela njihova plošča preboja je en sam plagiat, čeprav so se pod skladbe veselo podpisovali kot avtorji (večinoma tandem Košmrlj-Rudan). Skladba Zate je kopija skladbe Wahnsinn nemškega šlager pevca Roaya Blacka, skladba Zbogom pa kopija skladbe nemške zasedbe Freiheit Play it Cool. Lahko bi še našteval, ampak je škoda prostora.

Ob zavedanju, da je Pop Design vedno imel tudi veliko priredb, se poraja vprašanje, katera skladba je sploh njihova. Kot (bivši) fan moram reči, da sem bil kar precej razočaran. Jaz namreč veliko dam na intelektualno lastnino, nekateri pa so kljub temu menili, »pa kaj, meni je Na božično noč všeč in jo bom poslušal in prepeval še naprej.« Whatevah.

Leta 2007 se je k skupini po nekaj letih samostojne kariere vrnil pevec Miran Rudan, čeprav je bil tudi njegov največji solo hit priredba (znamenita Laure ni več). Leta 2010 sem se tako, bolj iz radovednosti, udeležil njihovega koncerta v Križankah ob 25-letnici benda. Zelo solidno obiskan koncert, moram reči. Sledil pa je še en šok, ki smo ga bili pri Pop Designu že vajeni: iz skupine je bil odstranjen šef in ustanovitelj Tone Košmrlj. Najprej ni bilo nikomur jasno, kako je to mogoče, a izkazalo se je, da Tone v vseh teh letih ni pomislil, da bi blagovno znamko Pop Design uradno registriral, in jo je pač nekdo drug. Tonetu kljub številnim poskusom (»Pop Design je moje življenjsko delo«) ni uspelo spreobrniti poteka dogodkov, Pop Design pa je od njegovega odhoda še uspešnejši. Zadnji singel Medena je bil izdan marca letos in ima že več kot milijon ogledov na Youtubu, kar je res veliko za slovensko skupino. Ampak ker gre za skupino velikih škandalov, je sledil še eden: zdaj bend zapušča Miran Rudan (in še nekaj drugih članov). Očitno jim je tako usojeno. Se bo vrnil Resnik? Pravi, da ne. Se bo Pop Design še enkrat dvignil iz pepela? Bomo videli.


Jurij B. Hudohmet je glasbeni urednik, sobar, navijač Liverpoola, mož, oče. Ne nujno v tem vrstnem redu.

DELITE