Prosena kaša za uravnotežen zajtrk po TKM

Proso je odličen vir nekaterih zelo pomembnih hranil, kot so mangan, fosfor, magnezij, in tudi vlaknin, kar lahko bistveno zmanjša nevarnost za bolezni srca in ožilja. Vsebuje visok delež aminokislin in je bogat s silicijem.

Po TKM je proso znano tudi po svoji sposobnosti tonificiranja aspekta jin, ki spodbuja ustvarjanje telesnih tekočin in tako vlaži suhost v organih. Iz telesa pomaga odstraniti odvečno toploto in toksine.

Po lastnostih je proso hladno živilo, zato mu lahko dodajamo topla zelišča in dodatke, kot so cimet, ingver, med, goji jagode, kitajski rdeči datlji, kardamom.

Prosena kaša tonificira tudi vranico, želodec in črevesje. Prav tako krepi ledvice. Primerna je za vsakogar, še posebej za ljudi, ki imajo težave z želodcem, jutranjo slabostjo, nizkim pritiskom, vrtoglavicami in splošno slabim jutranjim počutjem. Ker je proso lahko za prebavo, ne obremeni vranice, temveč ji ponuja podporo, da lahko normalno opravlja svoje fiziološke funkcije.

Proso tudi ne vsebuje glutena, zato je dobra alternativa za ljudi, ki so občutljivi za gluten.

Znano je, da deluje tudi protiglivično, zato se ga še posebej priporoča ljudem, ki imajo težave s kandido, in pri tistih, ki imajo povišan krvni sladkor.

Recept: Prosena kaša z mlekom ali rastlinskimi napitki z medom, jagodami goji, datlji, cimetom in ingverjem

Proseno kašo skuhamo na vodi. Zadnje 10 minut počasi dodamo navedene sestavine, razen medu in riževega napitka ali mleka. Vse skupaj precedimo in počakamo, da se rahlo ohladi, ter šele nato dodamo med in rižev napitek. Obrok še topel zaužijemo. Dodamo lahko tudi oreščke, 1 čajno žličko črnega sezama in druga semena. Sestavine poljubno dodajamo, da si ustvarimo čim pestrejši obrok, pazimo le, da dodamo vsaj tri vrste živil, ki so po lastnostih topla, da vranici zagotovimo podporo. Kašo si pripravimo vsaj trikrat na teden.

Dao TKM

DELITE