RAZKRIVAMO: Zakaj sta se povezali dve največji medijski hiši

SKUPAJ NAPREJ Maja Sodja in Erika Žnidaršič - FOTO ADRIAN PREGELJ RTV Slovenija

Prejšnji četrtek se je zgodilo nepredstavljivo: povezali sta se veliki tekmici, največji medijski hiši pri nas. TV SLO in POP TV sta s skupnimi močmi – torej s po eno voditeljico iz vsake hiše, pa tudi s preostalim kadrom, ki je prihajal malo z ene in malo z druge strani – pripravili oddajo Skupaj naprej. Oddaja je bila izvrstno gledana, nekaj močnejših izjav je kar dobro odmevalo v javnosti, nas pa je zanimalo, kako je sploh prišlo do sodelovanja.

Vsi poznavalci medijskega sveta se namreč zavedajo, da je bila med televizijskima hišama vedno huda tekmovalnost, in to tako pri oglaševalskem kolaču, kadrih, formatih oddaj, športnih prenosih … Kako je torej mogoče, da so si v času, ko se zdi, da smo ljudje med sabo še bolj sprti kot kadar koli prej, vendarle segli v roke in se lotili skupnega projekta? No, te informacije smo poiskali pri Službi za komuniciranje RTV Slovenija, ki pa tokrat ni bila prav hitra, saj so tudi spodnji odgovori zahtevali malo več usklajevanja na obeh straneh.

Kako je sploh prišlo do te skupne oddaje? Kdo je bil pobudnik? Kako ste zbirali ekipo in kako so sodelovali ljudje iz obeh televizij?

Do ideje je prišlo zaradi položaja, v kateri smo se znašli kot družba. Zamisel se je porodila v eni od pisarn na Kolodvorski, ko so se pristojni s televizije pogovarjali, kaj še bi lahko storili, da bi gledalce znova opozorili na kritične razmere v državi. »Prvi predlog je bil, da bi naredili še eno oddajo o covidu, ampak ugotavljali smo, da bi bila to samo še ena oddaja več. Razmišljali smo, kaj bi sploh še lahko povedali gledalcem, da bi nam prisluhnili in nas na neki način tudi slišali. Nato pa je nekdo navrgel komentar, da bi to morale storili kar vse televizije, sicer oddaja ne bo imela učinka,« opisuje začetek ustvarjalnega procesa Vesna Zadravec, strokovna direktorica za področje tržnih dejavnosti in programskih vsebin. Ideja je zorela naprej. Vesna Zadravec je poklicala Tjašo Slokar Kos, odgovorno urednico informativnega programa na POP TV, ki je bila nad idejo takoj navdušena. Vendar izvedba projekta ni bila tako samoumevna, saj se televiziji še nikoli prej nista lotili česa podobnega. A časa za razmislek je bilo malo, saj so se epidemiološke razmere v državi slabšale. Že čez dobro uro je zazvonil telefon. »Vesna, mi smo za,« je sporočila Tjaša na drugi strani. In tako sta prvič v zgodovini dve največji medijski hiši v Sloveniji, RTV Slovenija in POP TV, združili moči in ustvarili edinstven projekt – oddajo Skupaj naprej. Televizijski hiši sta se združili v konstruktivni želji po iskanju rešitev za izhod iz zdravstvene, družbene in psihološke krize, ki je naša realnost že skoraj dve leti, vrhunec pa dosega ravno te dni.

Izpeljati projekt ni bila preprosta stvar za nobeno od medijskih hiš, saj ima vsaka svoj pristop in svoje ljudi, ki imajo svoj način dela. Šlo je za projekt dveh največjih medijskih hiš, dveh voditeljic, dveh urednikov, za izjemen logističen, vsebinski in tehnični zalogaj. Vse je bilo osredotočeno na le nekaj dni intenzivnih priprav. Skupaj je stopila celotna ekipa obeh televizij. Usklajevanje med ekipami je bila svojevrstna preizkušnja, v dodaten izziv je bil, kot rečeno, tudi kratek časovni okvir, ki je zahteval optimizacijo in prilagajanje želja ter vsebinskih, grafičnih in tehničnih zmožnosti za uspešno izvedbo projekta. Sodelovanje je zahtevalo veliko usklajevanja tudi glede programske opreme. A tovrstno zgodovinsko sodelovanje je bilo neprecenljivo.

Ali ste morda zdaj govorili še o kakšnem drugem skupnem podvigu ali je to za zdaj res samo enkratni projekt?

Glede na odlično sodelovanje in izvrstno izpeljan projekt seveda razmišljamo tudi o možnostih nadaljnjega sodelovanja.

Kakšna je bila gledanost na eni in kakšna na drugi televiziji?

Glede na to, da smo RTV Slovenija in POP TV pripravili skupno oddajo, smo se odločili tudi za skupno gledanost, ki smo jo posredovali v skupnem sporočilu za javnost:

Oddajo Skupaj naprej, ki se je predvajala sočasno na TV SLO 1 in POP TV med 20.00 in 21.58, je v povprečju vsako minuto spremljalo 54 % gledalcev oziroma vsak drugi gledalec. Skupni doseg obeh oddaj je bil skoraj 700.000 različnih gledalcev.

Vir: AGB Nielsen Media Resarch, 11. 11. 2021, ciljna skupina 4+; delež gledalcev televizijskih vsebin v živo in z zamikom na isti dan, doseg: gledalci, ki so si ogledali vsaj 1 minuto oddaje.

DELITE