Znanstvenik in podjetnik dr. Aleš Štrancar v medijski projekt Mediapolis vlaga prvi milijon evrov. S tem želi zastaviti od nasilnih ideologij ter politike neodvisen medij, ki ne bo pisal po nareku služb za odnose z javnostjo. Štrancar je v Ljubljani sklical tiskovno konferenco, na kateri je predstavil svoj finančni vložek v nov medijski projekt. »Čas je, da novinarstvu vrnemo poslanstvo,« je poudaril. Po njegovih besedah si želi normalizacijo medijev. Želi zastaviti neodvisen medij, ki »pomaga k medijskemu pluralizmu«, v katerem bodo predstavljene tudi zgodbe ljudi, ki si svoj kruh služijo s trdim delom in v katerem bodo našli zaposlitev tudi novinarji, ki izgubljajo službe, ker želijo opravljati svoje delo skladno s svojo vestjo.
Štrancar je uspešen podjetnik, kemik in izumitelj. Je soavtor več patentov ter več kot 100 znanstvenih in strokovnih člankov na področju tehnologije separacije in čiščenja biomolekul. Štrancar je direktor podjetja od njegove ustanovitve naprej. Predlani decembra je podjetje kupil nemški Sartorius za več kot 360 milijonov evrov.
»To ni zadnja investicija v medije. Res si želim, da bi v Sloveniji končno enkrat nastopil pravi medijski pluralizem, neodvisen od politike in cerkvene aristokracije. O tem se pogovarjam tudi z drugimi podjetniki, ki bi radi okrepili glas svobodnega tržnega gospodarstva,« je pojasnil.
Podjetje Mediapolis bo v prvem koraku od Zavoda Iskreni odkupilo dnevni medij Domovina.je in tednik Domovina. Medij Domovina je nastal v okviru Zavoda Iskreni pred 6 leti z urednikom Rokom Čakšem na čelu. Vizija je bila, da postopno ustvarimo sodoben medij odprt v našo skupno prihodnost. Lansko leto se je dnevnemu spletnemu mediju pridružil še tednik Domovina, ki ga je zasnoval urednik Tino Mamić. Neprestana rast medija in ekipe ter nujno potrebna vlaganja v razvoj in širitev, je pripeljala do edinega logičnega koraka, da se Domovina odcepi in preide v novo medijsko skupino s svežim kapitalom.
Po besedah Vovka se bodo usmerili v razvoj. »Investicija bo namenjen razvoju sodobne spletne platforme, tehničnemu in vsebinskemu razvoju kakovostnih video vsebin, razvoju tednika Domovina ter nakupu medijev, ki bodo vsebinsko skladni s poslanstvom podjetja Mediapolis.« To pomeni, da bo tednik Domovina kljub izjemnemu porastu cen tiska ohranil ugodno ceno za naročnike. Tednik je namreč že po slabem letu izhajanja presegel številko 5000 prodanih izvodov. Zato bo investicija uporabljena skrbno. »Na preži bomo tudi za odličnimi novinarji. Prav tako pa bomo imeli odprte oči za zanimive medijske projekte, ki potrebujejo razvojno lastništvo in upravljanje,« je napovedal direktor Mediapolis Igor Vovk.
Po besedah odgovornega urednika tednika Domovina, Tina Mamića, Domovina v slovenski medijski prostor prinaša glas svobode.
»Gradimo medij, kjer bo beseda dana tistim, ki ustvarjajo na temeljih poštenega dela. Ustvarjamo medij, ki bo poročal o družbi kritično, a pošteno. Želimo si, da bi država nehala sistematično dušiti svobodo podjetnikom in kaznovala korupcijo in monopole. Nočemo tabu tem, ker ima javnost pravico vedeti,« je povedal Mamič.
»Novinarji nismo bolj pametni od ljudi, ampak smo predvsem prenašalci sporočil. Portal Domovina je začel z medijsko inovacijo, da komentarje ločujemo od poročanja. To od nas zahteva tudi novinarski kodeks. Medijska inovacija je tudi nastanek tiskanega tednika iz portala. Velika branost portala in tednika dokazujeta, da smo na pravi poti,« je še dodal Mamić.
Odgovorni urednik portala Domovina je Rok Čakš sedem let po rojstvu spletne Domovine z zadovoljstvom ugotavlja: »Ni nam le uspelo izpolniti zadanih ciljev, temveč smo uspeli preseči najbolj optimistična pričakovanja. Ne samo v neprestani rasti branosti in dosega, zagonu tiskane ob digitalni izdaji ter uveljavitvi naših komentatorjev, ki so redni gostje praktično vseh pomembnejših medijev v državi. Uspeli smo pridobiti zaupanje ljudi, izobražencev, strokovnjakov, uspešnih podjetnikov, znanstvenikov kot je dr. Aleš Štrancar, da znamo in zmoremo in se zato v naš medijski projekt – Domovino – splača vlagati.«
Ob hvaležnosti za vse to prinaša tudi odgovornost. »Da ostanemo na trdnih tleh in osredotočeni na nadaljnje delo in razvoj: organsko rast, ki nam jo investicija omogoča. Zame v prvi vrsti rast digitalne prisotnosti v smer kopice idej, ki so že dlje časa prisotne, a zaradi časovnih in materialnih omejitev še nerealizirane. In nič manj pomembno, rast kvalitete medija kot takega preko lastnega strokovnega napredka ter odpiranja vrat sposobnim, motiviranim ljudem, s katerimi si delimo vrednote, in so se pripravljeni učiti ter z nami strokovno rasti.« je povedal Rok Čakš.